הורים זהירות • ילדה הגיעה לביה"ח שבאפה 40 כדורי קל קר

    אני חייבת לציין את ערנותה הגבוהה של הגננת שלא הקלה ראש ומיד התקשרה אלי לדווח על כך שהיא רואה את העיגולים בתוך האף
    יוסי אשר 1 Comment on הורים זהירות • ילדה הגיעה לביה"ח שבאפה 40 כדורי קל קר
    אני חייבת לציין את ערנותה הגבוהה של הגננת שלא הקלה ראש ומיד התקשרה אלי לדווח על כך שהיא רואה את העיגולים בתוך האף
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רופאי המחלקה לאף, אוזן וגרון בבית החולים קפלן, בניהולו של ד"ר דורון הלפרין, הוציאו בניתוח בהרדמה מלאה כ 40 כדורי קל-קר דביקים מאפה של ילדה בת שנתיים וחצי לאחר ששאפה אותם במסגרת פעילות במעון.

    במהלך שהות הילדה במעון התקשרה הגננת שגילתה ערנות, להורי הילדה ואמרה שהשכיבה אותה לישון וראתה כדורי קל-קר קשים ודביקים בתוך אפה של הילדה.

    אם הילדה אמרה כי "הגעתי למעון ולקחתי אותה לחדר המיון בבית החולים קפלן מקבוצת הכללית. היא התעטשה אבל הייתה ערנית והרגישה טוב. הרופאים היו אדיבים ובדיקה מהירה העלתה הימצאותם של כדורי קל-קר רבים בתוך האף שלשמחתנו טרם נשאפו לריאות. הם הכניסו אותה לחדר ניתוח והוציאו בהרדמה מלאה כ 40 כדורים", היא מתארת. "אני חייבת לציין את ערנותה הגבוהה של הגננת שלא הקלה ראש ומיד התקשרה אלי לדווח על כך שהיא רואה את העיגולים בתוך האף. וכמובן לציין את הרופאים בחדר מיון ובמחלקת אף אוזן גרון בקפלן מקבוצת הכללית על ההתייחסות הרצינית והמהירה ונקטו בכל האמצעים כדי למנוע הסתבכות של המצב".

    ד"ר דורון שינדל, מנהל יחידת ראש צוואר בבית החולים קפלן מקבוצת הכללית, שביצע יחד עם ד"ר עופר אזולאי את פרוצדורת הוצאת כדורי הקל קר, הסביר כי עשרות כדורי קל קר דביקים נתקעו בגוש אחד בעומק האף בנחיר השמאלי וכי לפעוטה היה מזל רב שהכדורים לא נשאפו לריאות, שכן אז היו עלולים לצבור משקעים ואף לחסום חלקים בריאה ולפגוע בתפקודה והיו מצריכים ניתוח מורכב בהרבה.

    "צוות רופאי אף אוזן וגרון הוציא אחד אחד את כדורי הקל קר עם אנדוסקופיה באופן עדין ומוקפד בשל המיקום שלהם בתחתית האף. לשמחתנו, כל הכדורים יצאו בשלמותם, ולאחר הניתוח הפעוטה תוכל להמשיך בשגרת חייה", הוא אמר. רופאי אף אוזן גרון בקפלן ביקשו מההורים ומהגננות לשים לב למשחק של פעוטות עם משחקים הכוללים חלקים קטנים עד זעירים שעלולים למצוא דרכם לתוך האף או הפה של הפעוט.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גם לנו זה קרה עם תינוק בן שנה עם אותם כדורים דביקים אבל אצלנו ב"ה זה יצא בלי ניתוח